15 НЕФАТАЛНИ ИНТОКСИКАЦИИ В УНГАРИЯ, СВЪРЗАНИ С УПОТРЕБА НА ТАБЛЕТКИ „FACEBOOK“ И „LIKE“.

Националният фокусен център на Унгария разпространи информация относно 15 случая на хоспитализиране в Будапеща след употреба на таблетки, наречени „Facebook“ или „Like“. Всички пациенти са имали сходни симптоми: сънливост, затруднено дишане,...

2015-03-09 НОВИТЕ ПСИХОАКТИВНИ ВЕЩЕСТВА В ЕС – ДОКЛАД НА ЕЦМНН

(03.09.2015, ЛИСАБОН / ВИЕНА) През 2014 г. в Системата за ранно предупреждение на ЕС (EWS) са съобщени общо 101 нови вещества (средно по две на седмица). Тези данни показват продължаваща тенденция за нарастване на броя на веществата, идентифицирани в рамките на една...

Раневи ботулизъм сред инжекционно употребяващи хероин в Норвегия и Обединеното кралство

Всички докладвани случаи са в периода декември 2014 г. – 10 февруари 2015 г. и се отнасят до инжекционно употребяващи хероин. Въпреки че, все още не е открит замърсен материал, групирането на случаите по време и място дава основание на разследващите да смятат,...

Силно токсични таблетки екстази, съдържащи РММА

Наскоро в редица европейски страни се появиха таблетки в жълто, оранжево, червено, розово, синьо с логото на Супермен. Тези таблетки съдържат огромно количество РММА, примесен с други стимуланти (най-често MDMA и амфетамини). Експертите предупреждават, че употребата...

3 СМЪРТНИ СЛУЧАИ И НЕФАТАЛНИ ИНТОКСИКАЦИИ В АМСТЕРДАМ, СВЪРЗАНИ С БЯЛ ХЕРОИН, ПРОДАВАН КАТО КОКАИН

На 28 ноември 2014 Службата по обществено здравеопазване в Амстердам подава сигнал за три смъртни случая и няколко сериозни нефатални интоксикации, свързани с употребата на кокаин, закупен от улицата. Властите се опитват да установят вида на веществото и включените...